Retusálás - röpke betekintés

August 29, 2013

Épp töltögetem le a hétvégi fotózást a kártyákról (ne tévesszen meg a publikálás dátuma, nem most töltöm még csak le a hétvégi képeket... most épp vasárnap éjjel 3 óra is elmúlt már :) ) és gondoltam miközben másolok, addig írok egy bejegyzést.

Tehát retusálás...Sok mindent lehetne róla írni, foleg azért, mert véleményem szerint minden fotósnak mást jelent. Én is a különbözo anyagokat másképp retusálom, egy esküvoi anyag természetesebb retust kap, mint egy boudoir fotózás stb... Gondolom nem kell különösebb magyarázatot fuznöm hozzá, miért.

A retusálásnál is vannak trendek...ez a színeknél egyértelmuen követheto, de a retusnál is ebben az évben a kevesebb-több elve kezdett el uralkodni, tehát minél természetesebbre hagyjuk a képeket, igyekszünk úgy retusálni, hogy ne is látszódjon a retus, persze a látszat csal, azért alaposan retusálva vannak a képek, de nem tüntetünk már el minden ráncot, a szem alól nem veszünk ki minden karikát, az árnyékokat nem mossuk már össze, hogy egyenletesebb borfelületet kapjunk, már nem cél a tökéletesség.

Természetesen egy olyan képnél, mint amiket a sminkvizsgára retusáltam más a helyzet, ezesetben a borhibákat maradéktalanul eltüntettem, és ami az új trend része, fényekkel és árnyékokkal kicsit kiemelem plusszban az arcot - ez már a második fázisnál látható - Én a színek tekintetében is próbálok a természetesnél maradni..most nálam a favorit ez a kicsit kókadt barnás árnyalat, szerintem nagyon elegáns.

Sokszor kérdezik, mennyi ido egy képet megretusálni?

1 kép retusálása átlagosan 20-30 perc, tehát egy 20 képes fotózás retusálása kb. 10 óra, ha megállás nélkül dolgozik az ember...én ilyen vagyok, leülök a gép elé, és nem szeretek ilyenkor mást csinálni, mert kizökkent az egészbol, de nem árt, ha egy-két nap múlva újra elo tudom venni az anyagot, hogy átnézzem, hagytam-e ki valamit, nem-e retusáltam túl stb...

Egy esküvoi anyag retusálása kb. 16-17 óra.

A végeredmény nagyobb méretben


A különbözo fázisok (itt persze nem annyira látványos a változás, mint annál, akinek több borhibája van, de direkt olyat választottam, aminél már azt gondolná a nézelodo, hogy már így is tökéletes a kép...)

Retusálás, Buknicz Tímea, Acyd photographie, Páll Adrienn sminkvizsga

No comments:

Post a Comment

Proudly designed by Mlekoshi playground